Suivez les discussions sur : Twitter Facebook RSS   Abonnez-vous à la newsletter : Newsletters   Utilisez la recherche : 
Chercher
Membres  |  Mission

Forums des investisseurs heureux

Discussions courtoises et réfléchies sur l'investissement patrimonial pour s'enrichir, générer une rente et atteindre l'indépendance financière

Vous n'êtes pas identifié : inscrivez-vous pour échanger et participer aux discussions !

#476 05/08/2016 07h43 → Crash TSDI sur le bancassureur néerlandais SNS Reaal ! (risque, tsdi)

Membre
Mes sns sont à nouveaux valorisées au cours de 55.29 mais le carnet d’ordre est vide.
Suis je le seul? Est ce une erreur de mon courtier?

#477 05/08/2016 18h45 → Crash TSDI sur le bancassureur néerlandais SNS Reaal ! (risque, tsdi)

Membre
Non vous n’êtes pas le seul, c’est le cas pour moi aussi. vois 2 messages plus haut. Vous êtes chez quel broker? (moi je suis avec Fortuneo)

#478 05/08/2016 19h00 → Crash TSDI sur le bancassureur néerlandais SNS Reaal ! (risque, tsdi)

Membre

Moi aussi, j’ai la même situation chez DB.
Je ne sais pas où en sont ceux qui avaient accepté l’offre d’avocats qui étaient censés porter plainte contre l’état Néerlandais.
Pour ma part, ça me coûte juste quelques euros par an pour rester membre de la VEB qui continue à suivre l’affaire mais rien de plus.

Dernière modification par ZeBonder (05/08/2016 19h08)

#479 05/08/2016 19h05 → Crash TSDI sur le bancassureur néerlandais SNS Reaal ! (risque, tsdi)

Membre

Alors… ils vont nous remettre nos obligations sur le marche ??? on serait pas loin du pair meme s’ils avaient suspendu les coupons!
Dire que Dissel… est encore au pouvoir!
Rien de neuf sur le forum italien - je vais aller voir sur Amsterdam

Edit: rien sur le forum iex.nl - sur google dernières nouvelles trouvées : SNS ne sera vendu qu’apres les prochaines élections…
SNS Bank won’t be sold until after the election: FD - DutchNews.nl

Je viens de trouver un article sur Forbes titre "In Europe, 2016 Will Be The Year Of Lawsuits"

"In the Netherlands, the government was forced to offer compensation to SNS Reaal subordinated debt holders for its expropriation of their claims."
http://www.forbes.com/sites/francescopp … d3d61f4008

Alors ou sont nos sous ??

Dernière modification par sissi (05/08/2016 19h22)

#480 05/08/2016 19h22 → Crash TSDI sur le bancassureur néerlandais SNS Reaal ! (risque, tsdi)

Membre
Je suis également chez fortuneo

capucino a écrit :

Non vous n’êtes pas le seul, c’est le cas pour moi aussi. vois 2 messages plus haut. Vous êtes chez quel broker? (moi je suis avec Fortuneo)

#481 05/08/2016 20h09 → Crash TSDI sur le bancassureur néerlandais SNS Reaal ! (risque, tsdi)

Membre

Voici une étude du cas SNS dans une revue de 2016 - qui discute la compensation

https://openaccess.leidenuniv.nl/bitstr … sequence=1

Edit: oui la conclusion n’est pas rassurante du tout Zebonder!

On devrait savoir cet automne… apres 3 ans1/2 d’attente!

Dernière modification par sissi (05/08/2016 21h16)

#482 05/08/2016 20h54 → Crash TSDI sur le bancassureur néerlandais SNS Reaal ! (risque, tsdi)

Membre

Bonjour,

Pour ma part, chez Binck mes SNS% sont toujours valorisées à 0.01%

#483 05/08/2016 21h00 → Crash TSDI sur le bancassureur néerlandais SNS Reaal ! (risque, tsdi)

Membre

sissi a écrit :

Voici une étude du cas SNS dans une revue de 2016 - qui discute la compensation

https://openaccess.leidenuniv.nl/bitstr … sequence=1

Pas très rassurant sad

Notwithstanding these different
approaches to calculating compensation, both paths could
lead to the same result if the Dutch Enterprise Chamber
concludes that, without the expropriation, SNS would
have gone into insolvency proceedings. In that case the
expropriated investors will be entitled to a compensation
of EUR 0 per financial instrument. Hence, the “no creditor
worse off” principle seems bad news for investors.

#484 15/08/2016 22h39 → Crash TSDI sur le bancassureur néerlandais SNS Reaal ! (risque, tsdi)

Membre
Le carnet d’ordre est à nouveau actif, qui y aurait cru!

Uniquement des ordre de vente par contre

#485 07/09/2016 12h37 → Crash TSDI sur le bancassureur néerlandais SNS Reaal ! (risque, tsdi)

Membre
J’ai contacté VEB pour en savoir plus, voici leur réponse.

Thank you for your message.

There are currently two procedures in which the VEB tries to look after the investors interests in the case of SNS Reaal against the Dutch government. The first procedure is the claims compensation process against the Dutch ministry of Finance, the current shareholder of SNS. The first substantive hearing took place on 1 October 2015. The VEB has taken the position that the closing price on January 31, 2013 – the day before expropriation – should serve as a starting point. The Enterprise Chamber of the Amsterdam Court has appointed three experts on the matter and they will determine the final compensation for investors. After they have conducted their research they will present an advice to the Enterprise Chamber of the Amsterdam Court.  It is expected that they will decide on final compensation in the upcoming year.

The second procedure is the survey process. The VEB is trying to retrieve all information regarding the company in the years prior to the nationalization in 2013. On July 8th of this year the Enterprise Chamber of the Amsterdam Court has ruled that the VEB is entitled to request a judicial investigation into possible mismanagement on behalf of expropriated investors. This is an important step towards transparency and possible compensation for investors. However, the Dutch ministry of Finance decided to make an appeal against this decision.

Yours sincerely,

Ils n’ont pas fait de commentaire sur la reprise de quotation des obligations par contre.

#486 07/09/2016 14h49 → Crash TSDI sur le bancassureur néerlandais SNS Reaal ! (risque, tsdi)

Membre

Et une fois que les experts ont présenté leurs chiffres, il faut attendre la décision et si elle n’est pas favorable à l’état Néerlandais ils feront appel …
C’est encore parti pour quelques années sad

#487 06/11/2016 21h29 → Crash TSDI sur le bancassureur néerlandais SNS Reaal ! (risque, tsdi)

Membre

Le feuilleton judiciaire de SNS continue, d’appel en expertise en conseil d’état …

VEB - Hoge Raad: VEB bevoegd tot enquêteverzoek bij SNS

Important victory for expropriated SNS investors

Investors Association VEB may ask on behalf of investors for an inquiry into possible mismanagement at the bank insurer nationalized in 2013 SNS. Such research is an important step towards compensating aggrieved investors.

That the Supreme Court ruled on Friday, November 4th, 2016. In July 2015 the Enterprise Chamber of the Amsterdam Court ruled that the VEB is entitled to do so. SNS and the State appealed against that decision unsuccessfully to the Supreme Court.

Whether ordered an inquiry should be will be submitted shortly to the Enterprise.

An investigation into possible mismanagement is to pick a frequently used way for aggrieved shareholders to right, but was in the case of SNS complicated. With the nationalization of the bank insurer in February 2013 the shares in SNS were expropriated for shareholders at a stroke lost their ownership and control.

The judgment of the Supreme Court today makes it clear that shareholders can take expropriated law, with an investigation into possible mismanagement is a first step.

If the requested investigation is assigned, get expropriated investors SNS finally have access to all the facts that led to the downfall of SNS and nationalization. This is an important step towards compensating aggrieved investors.

In his ruling today, the Supreme Court, moreover, like the Enterprise Chamber, stated that the principle that the nationalization and the law that this procedure made it possible to not have any way aim to shareholders to deprive the right to initiate an inquiry.

VEB pleased
The VEB on behalf of thousands of affiliated investors pleased with the ruling. VEB director Paul Sexton tells us: "the judgment of the Supreme Court have the expropriated investors finally have the opportunity to investigate the facts that led to the downfall of SNS. It is a signal of confidence towards the financial markets become investors in the Netherlands to nationalize financial institutions not lose their right of inquiry. "

"Are you coming?"
has from the IPO in 2006, SNS seeks to have many individuals among its shareholders. "SNS goes public, you go with it?", So the campaign’s motto was to attract mainly smaller investors as shareholders. Investors who have entered SNS on the invitation, hundreds of millions of euros to see go up in smoke.

Of the more than 17 euros for which the proportion nine years ago went to the stock market, investors have to date seen a penny back. The investigation will look at the role of directors and auditors. The role of auditors KPMG is possible on the agenda. Research should clear whom finalize this debacle is to charge.

compensation for expropriation
Apart from the investigation into possible mismanagement is a legal process ongoing on the question of compensation to the Dutch State, investors must pay for their expropriated effects. By law, the State must offer investors from expropriation compensation in this case it was offering zero euros. That stands in stark contrast to the share price SNS at the time of nationalization: 0.84 euros.

It is up to the Enterprise Chamber to determine the final compensation. Meanwhile, the Enterprise Chamber has appointed experts to determine a fair price. The results of the expert examination are expected in late 2017.

Discussions similaires à "crash tsdi sur le bancassureur néerlandais sns reaal !"

Pied de page des forums

Propulsé par FluxBB
Hébergé par Arcustech